
Życie pod lodami Antarktyki to zagadka dla nauki
15 lutego 2021, 08:26Biolodzy mówią, że znalezienie organizmów żywych na morskim dnie pod lodem Antarktyki burzy nasze wyobrażenia o tym, w jaki sposób organizmy żywe mogą przetrwać w środowisku, do którego nie ma dostępu światła słonecznego.

Ludzie czy mrówki? Kto lepiej radzi sobie z dużym obiektem w labiryncie?
30 grudnia 2024, 12:01Ludzie i mrówki to jedyne zwierzęta, które często współpracują w celu przeniesienia ładunków znacznie przekraczających rozmiary pojedynczego osobnika. Spośród około 15 000 gatunków mrówek działania takie podejmuje około 1%. Profesor Ofer Feinerman i jego zespół z izraelskiego Instytutu Weizmanna postanowili sprawdzić, kto jest lepszy w manewrowaniu dużym ładunkiem w labiryncie. Przed badanymi postawiono zadanie przeniesienia dużego obiektu o niestandardowym kształcie pomiędzy trzema pomieszczeniami, które dzieliły wąskie drzwi.
Mózg zamiast palców
27 października 2006, 15:53Na Washington University 14-letni chłopiec gra w starą grę "Space Invaders”. Strzela do kosmitów i niszczy ich pojazdy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że dziecko kontroluję grę za pomocą... mózgu.
Telekomy stracą na rzecz VoIP
6 marca 2007, 10:43Firma badawcza Analysys twierdzi, że w ciągu najbliższych pięciu lat działające na amerykańskim rynku tradycyjne firmy telekomunikacyjne mogą stracić nawet 5% rynku na rzecz innowacyjnych technologii, takich jak VoIP. Jej zdaniem obroty serwisów podobnych do Skype’a osiągną w 2011 roku wartość 18,2 miliarda dolarów.

Halo 3: wielki przebój przedsprzedaży
13 sierpnia 2007, 12:11Trzecia wersja Halo, najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox, stała się najlepiej sprzedającą się w przedsprzedaży grą na świecie. W samej Ameryce Północnej klienci zamówili już milion kopii tej gry.

Transfer dotykowy
25 kwietnia 2008, 14:26NTT rozpoczęło sprzedaż urządzenia, które przesyła dane po powierzchni ludzkiego ciała. Pozwala ono człowiekowi na komunikowanie się z urządzeniami za pomocą dotyku.

Sztuczny mustang
12 maja 2009, 08:37Kontakt z koniem działa cuda podczas terapii dzieci i dorosłych z różnymi schorzeniami, bardzo często wyzwaniem bywa jednak wejście czy wsadzenie danej osoby na grzbiet zwierzęcia. Mając to na uwadze, naukowcy z Baylor University zbudowali mechanicznego mustanga.

Google poprawia "szpiegujący" Google Toolbar
27 stycznia 2010, 12:02Google udostępniło poprawkę do narzędzia Google Toolbar po tym, jak zostało ono "przyłapane" na śledzeniu działań użytkownika nawet po wyłączeniu. W ostatni poniedziałek profesor Ben Edelman z Uniwersytetu Harvarda opublikował wideo, które dowodzi, że Google Toolbar wysyła na serwery Google'a informacje o stronach odwiedzanych przez użytkownika nawet wówczas, gdy użytkownik wyłączył go w oknie, którego używa.

Kompresja dla niesłyszących
17 sierpnia 2010, 12:11Osoby niesłyszące ucieszy zatem wiadomość, że na University of Washington rozpoczęły się testy nowej metody kompresji pomyślanej specjalnie na potrzeby komunikowania się niesłyszących.

Dziurawe wtyczki narażają internautów
20 maja 2011, 16:37Analitycy firmy Qualys ostrzegają, że wiele użytkowników przeglądarek wykorzystuje przestarzałe, dziurawe wersje wtyczek. Badania przeprowadzone na próbie 420 000 skanów dokonanych za pomocą narzędzia Browsercheck wykazały, które z plug-inów narażają nas na największe niebezpieczeństwo.